Insurer's cybersecurity improves despite more attacks

Các công ty bảo hiểm chống được 78% số lượng tấn công mạng trong năm ngoái, tăng so với con số 70% của năm trước đó, theo bản khảo sát gần đây của Accenture từ 33 nhà bảo hiểm, "Bảo đảm tương lai: Thực trạng của việc chống tấn công mạng trong bảo hiểm"

Những tiến triển mà công nghệ đem lại tăng mặc dù trên mặt bằng chung, số lượng cuộc tấn công tăngăng nhiều. Hầu hết các cuộc tấn công bắt đầu từ bên trong các công ty bảo hiểm, với tỷ lệ 7 trên 10. Accenture để ý thấy các nhà bảo hiểm gặp nhiều cuộc tấn công hơn, cùng với những truy cập giả mạo.

Các công ty bảo hiểm hiện đang đấu tranh trên 2 chiền trường duy nhất, chống tội phạm kỹ thuật số. Họ không chỉ bảo vệ hệ thống mạng của họ, mà còn phải đảm bảo an toàn cho hệ thống mạng của khách hàng, sử dụng các sản phẩm bảo hiểm mạng đang ngày càng tiến hóa. Việc đầu tư vào công nghệ sẽ là chìa khóa quan trọng để giúp đỡ họ quản lý công việc đang ngày càng gia tăng, Accenture cho biết, đặc biệt khi IoT ngày càng phát triển.

Nhiều nhà bảo hiểm đang cố gắng triển khai tự động hóa vào việc áp dụng vào hệ thống an ninh mạng, với bốn trong 10 công ty cho thấy sự quan tâm đến tự động hóa quá trình robot hoặc AI. Điều này giúp các nhóm bảo mật phản hồi trong thời gian gần thực và loại bỏ một số quy trình thủ công để dọn dẹp quản lý truy cập, Accenture cho hay.


-------------------------------------------------------------------------------------------


Insurance companies repelled 78% of cyberattacks last year, up from 70% the previous year, according to Accenture’s recent survey of 33 carriers, “Insuring the Future: 2018 State of Cyber Resilience in Insurance.”

The improvement comes despite an increasing number of attacks overall. Most common are attacks that originate internally at insurance companies, at a clip of about seven in 10. Accenture notes that insurers are seeing more attacks come along with fraudulent access.

“Criminals just have to acquire the identity of a claims processer, or pretend to be an agent. Using stolen credentials, phishing attacks, social engineering or other cyber techniques can make that happen,” write survey authors Chris Thompson, senior managing director; and Nadine Moore, managing director. “Consequently, the growth of fraud has accelerated, can be committed faster and is lower risk for the criminals.”

Insurance companies are also fighting a unique two-front war against digital criminals. Not only are they tasked with defending their own networks, but they also are increasingly charged with defending the networks of their customers through evolving cyberinsurance products. Investment in technology will be key to managing this increased workload, Accenture says, especially as the Internet of Things expands.

Digibank CMS - a big picture

“The Internet itself may be weaponized with the proliferation of unsecured devices, and our offices and homes may be peppered with devices that can be used as hiding places and attack vectors for criminals,” the survey authors write.

Many insurers are looking to incorporate some sort of automation into their cybersecurity practices, with four in 10 indicating interest in robotic process automation or AI. This helps security teams respond in near-real-time, and gets rid of some manual processes to clean up access management, Accenture notes.

Source:  dig-in.com