hỆ THỐNG NHẬN DIỆN KỸ THUẬT SỐ QUỐC GIA SẼ ĐƯỢC TRIỂN KHAI TRONG NỦA CUỐI NĂM 2018

Các ứng dụng SingPass Mobile sẽ cho phép mọi người truy cập các dịch vụ chính phủ điện tử an toàn hơn và không cần mã thông báo vật lý và mật khẩu một lần (OTP), thèo Tiến sĩ Vivan Balakrishnan, Bộ trường phụ trách sáng kiến Smart Nation.

Hệ thống nhận diện kỹ thuật số quốc gia (NDI) mới trở thành một phần quan trọng của Singapore dành cho cư dân sẽ được triển khai trong nửa cuối năm nay. Việc sử dụng SingPass Mobile sẽ cho phép nời dùng truy cập các dịch vụ chính phủ điện tử một cách an toàn không cần mã thông báo vật lý hay mật khẩu một lần (OTP).

 Để kích hoạt được, thì mọi người cần phải đăng ký một lần với thông tin đăng nhập SingPass hiện tại của họ. Để sử dụng tài khoản, họ sẽ đăng nhập bằng dấu vân tay của họ hoặc mã số gồm sáu chữ số do người dùng xác định.  Việc này giúp thuận lợi về thời gian và tiền bạc, Giúp người dùng điền mẫu đơn tự động ở khoảng 70 dịch vụ điện tử và 30 dịch vụ ngân hàng.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Digibank image and text block

A key component of Singapore's new national digital identity (NDI) system for residents will be rolled out in the second half of this year.

The SingPass Mobile app will allow people to access e-government services more securely, and without the need for physical tokens and SMS one-time passwords (OTPs), said Dr. Vivian Balakrishnan, Minister-in-charge of the Smart Nation Initiative in the Prime Minister's Office (PMO).

Ms. Sun Xueling (Pasir Ris-Punggol GRC) and Ms. Tin Pei Ling (MacPherson) had asked, during the debate on the PMO's budget, if recent SingPass outages would affect the reliability of the NDI.

Said Ms. Tin: "How will the Government ensure NDI will be robust enough since citizens can use it to access services and potentially sensitive and personal information?"

Replying, Dr. Balakrishnan, who is also Minister for Foreign Affairs, said: "A software bug in the recently upgraded system led to the crash. Unfortunately, this bug was in the backup system, too."

A comprehensive update will be provided when investigations are over, he added.  He assured the House that the Government imposes strict reliability and resiliency requirements for its critical systems and conducts regular and rigorous audits.

Asked about tangible outcomes from Singapore's Smart Nation efforts, Dr Balakrishnan said projects are on track.

For instance, the SingPass Mobile app will first go on trial in government departments this month.

To activate it, people need to register once with their existing SingPass credentials. To use the account, they will log in with their fingerprints or a user-determined six-digit pass code.

The app will provide a more secure and convenient way to access hundreds of e-government services, including the filing of income taxes, parking-fine payments and permit applications of foreign maids.

The NDI system also comprises a digital vault of personal data dubbed MyInfo, which "eliminates repetitive form-filling and document verification, and enhances accuracy", the minister said.

Since late last year, the 3.3 million SingPass users have been automatically enrolled in MyInfo.

It helps users to auto-fill forms for about 70 e-government services and 30 banking services such as opening a bank account.

Processing time for such applications has been reduced by 80 per cent, said Dr Balakrishnan, adding that more private-sector companies will be integrated later this year.



*A version of this article appeared in the print edition of The Straits Times on March 02, 2018, with the headline 'National digital identity system to be rolled out in second half of 2018'.

Source: Straitstimes