Ngân Hàng
Câu hỏi đặt ra giờ đây không phải là liệu Fintech có thay đổi ngành dịch vụ tài chính hay không, mà là công ty nào sẽ áp dụng Fintech tốt nhất để vươn lên dẫn đầu?
Chìa khóa để giữ chân khách hàng là sử dụng Fintech nhằm cải thiện sự tiện lợi và tốc độ dịch vụ.
VND “kẹp giữa” USD và CNY thế nào?
Đồng CNY mất giá kỷ lục 10 năm trở lại đây so với đồng USD. VND đang bị "kẹp giữa" USD và CNY khi Mỹ và Trung Quốc là hai đối tác thương mại lớn nhất của Việt Nam.
Ngân hàng lại "ngồi trên lửa" trước những website, fanpage… lừa đảo
Recently, Bac A Bank issued a warning about the forms of crimes related to the banking sector which are increasingly sophisticated and more complicated. In particular, bad objects have taken advantage of high technology in which the focus is on the popularity of social networks and websites to commit fraud.
Khả năng một cuộc chiến tiền tệ toàn diện đang lớn dần?
Không thể loại bỏ rủi ro của một cuộc chiến tranh tiền tệ toàn diện nơi mà người đứng đầu ngân hàng trung ương và chính phủ các nước trong đó có Mỹ chủ ý làm yếu đồng nội tệ.
Ngân hàng thay phương thức bảo mật
Banks must simultaneously implement the method of safe authentication, higher security in electronic payment transactions.
Đăng ký xe phải có tài khoản ngân hàng: 70% dân số sẽ bị "đứng bên lề"?
Of the 4 points proposed for the amendment of vehicle registration regulations, there are 2 points that are causing a lot of concerns and concerns about the feasibility and willingness to respond from the people.
7 ngân hàng đầu tiên chuyển đổi thẻ từ sang thẻ chip nội địa
Vietcombank, BIDV, Agribank, VietinBank, Sacombank, ABBank and TPBank are 7 pioneering banks to convert magnetic cards to domestic chip cards.
Alipay - Kẻ thống lĩnh thị trường thanh toán Trung Quốc: Từ hàng rong, ăn xin, bệnh nhân ung thư, đến cả tù nhân đều sử dụng ví điện tử 'quốc dân’ này
The non-cash society has many advantages, most notably the lower transaction costs.
PwC: Thanh toán di động tại Việt Nam tăng nhanh nhất
The world is getting less cash thanks to digital payments. In the context of the increasingly popular e-wallet, countries like Vietnam are preferring electronic payments rather than cash.
Xử lý yếu huyệt thứ hai của hệ thống ngân hàng Việt Nam
In fact, this weak point has made some banks wobble and the State Bank has asked to continue processing.
Sẽ có nhiều cơ chế để phát triển thanh toán không dùng tiền mặt
The State Bank stated that in the next period, it will continue to improve the legal framework, mechanisms and policies for developing trade promotion activities, limit payment in cash in accordance with international practices and meet the requirements of using services. payment of people.
Từ thất bại cay đắng ở Trung Quốc, bài học nào cho quản lý P2P ở VN?
Lessons learned from over 400 trading platforms (P2P) that have pushed millions of investors into insolvency in China should be learned. Banking expert Pham Xuan Hoe plans to manage P2P lending companies that are growing like mushrooms in Vietnam today.
Ngân hàng Việt quyết liệt với mục tiêu… 1 USD
The goal to attract every 1 USD takes place drastically, promoting the trend of future banks in Vietnam.
Tại sao giá trị thương hiệu các ngân hàng Việt Nam có sự tăng trưởng ấn tượng?
2019 Brand Finance's Banking 500 report brings a lot of emotions to Asian brands.
Thêm chất xúc tác cho M&A ngân hàng
The pressure to strengthen financial capacity to meet regulations such as Basel 2 standards, banking sector development strategy ... has made many commercial banks consider the plan of M&A (M&A).
Việt Nam sẽ có mô hình ngân hàng mới?
Going back in time, if this model is applied, operating in some merger cases like SHB, Sacombank is different.
Cuối năm nay, 30% thẻ thanh toán phải chuyển sang thẻ chip
According to the roadmap, at the end of this year, at least 30% of payment cards must be transferred to chip cards, by December 31, 2020, 60%.
67% người dùng lo ngại mất an toàn khi thanh toán qua mobile
According to Visa, security is a matter of primary concern to Southeast Asian consumers with 67% worrying about the insecurity of personal information when paying by phone.