Digital health system that pings doctors are not a nuisance

Báo cáo mới đây cho thấy các bệnh nhân sẽ trải qua ít nhọc nhằng, được điều trị mau hơn, ít tốn viện phí và ít có khả năng phải nhập viện lại nếu các bác sĩ nghe theo các cảnh báo được nhúng trong các hồ sơ sức khỏe điện tử của bệnh nhân.

Các báo động được tạo ra từ hồ sơ điện tử của bênh nhân và gửi lên máy tính hoặc điện thoại là một điều phiền phức đối với các bác sĩ. Tuy nhiên, nếu lần theo những cảnh báo này, các bệnh nhân có họ sẽ ít gặp những vấn đề phát sinh, chịu viện phí ít hơn và ít phải đi tái khám lần sau, theo nghiên cứu mới đây của trung tâm y tê Cedars-Sinai

Các thông báo dựa trên sáng kiến mang tên Choosing Wisely, nó sẽ xác định các thử nghiệm thông thường và các thủ tục mà thường không xác định được lợi ích cụ thể đối với các bệnh nhân, và né chúng ra. Ví dụ như một cảnh báo sẽ nhảy lên màn hình nếu bác sĩ cho bệnh nhân chụp CT khi việc đó là không cần thiết và không có khả năng cải thiện sức khỏe bệnh nhân. Thông báo đó sẽ là lời nhắc rằng yêu cầu của bác sĩ sẽ làm bệnh nhân tiếp xúc với phóng xạ một cách không cần thiết, chưa kể đến chi phí

"Đôi khi, sự chăm sóc tốt nhất cho bệnh nhân đồng nghĩa với việc làm ít lại", theo giám đốc chuyển đổi lâm sàng Scott Weingarten. "Chúng tôi thấy sự hỗ trợ thời gian thực cho việc ra quyết định y tế có thể giúp các bác sĩ cải thiện tình trạng bệnh nhân và giảm viện phí."

"Đôi khi các bác sĩ yêu cầu các xét nghiệm mà họ nghĩ rằng là vì lợi ích của bệnh nhân, trong khi các nghiên cứu không thấy thế. Xét nghiệm không cần thiết sẽ gây hại nhiều hơn là lợi.", Harry C. Sax cho biết, phó chủ tịch phòng phẫu thuật ở Cedars-Sinai. "Việc này là để chăm sóc bệnh nhân một cách tốt nhất."


---------------------------------------------------------------------


Pings and alerts generated by electronic health records directly to a physician’s desktop computer or mobile device might be an annoyance and a nuisance to some doctors.  But when physicians follow computer alerts embedded in electronic health records, their hospitalized patients experience fewer complications and lower costs, leave the hospital sooner and are less likely to be readmitted, according to a study of inpatient care, says new research from Cedars-Sinai Medical Center.

The research examined alerts that popped up on physician computer screens when their care instructions deviated from evidence-based guidelines.

The alerts were based on an initiative called Choosing Wisely, which identifies common tests and procedures that may not have a clear benefit for patients and should sometimes be avoided. For example, an alert might pop up on the screen if a physician orders a CT scan, when it’s unnecessary and likely, won’t improve the patient’s outcome. The alert would serve as a reminder that the order could expose the patient to unnecessary radiation and costs, say researchers.

"Sometimes the best care for certain patient conditions means doing less.", says Cedars-Sinai chief clinical transformation officer Scott Weingarten. “We have seen that real-time aids for clinical decision-making can potentially help physicians reduce low-value care and improve patient outcomes while lowering costs.”

Many leaders in the healthcare industry have targeted unnecessary care as a means of improving patient safety while cutting wasteful spending. One 2010 estimate from the Institute of Medicine found that “unnecessary services” contribute to about $210 billion in wasteful healthcare spending in the U.S. each year.

The Cedars-Sinai research examined data from inpatient visits at Cedars-Sinai Medical Center from October 2013 to July 2016 in which one or more of the 18 most frequent alerts was triggered.

For 26,424 of the inpatient visits studied, the treating physician followed either all or none of the Choosing Wisely guidance. In 6% of visits, physicians in the “treatment group” followed all triggered alerts while in the remaining 94% of visits, physicians in the “control group” followed none of the triggered alerts. An alert was triggered, for example, if a physician tried ordering a sedative for a sleepless older patient or an appetite stimulant for an older patient who was ill and losing weight. Sedatives can put seniors at risk for falls, bone fractures and car accidents, and appetite stimulants can put seniors at risk of fluid retention, stroke and death.

Researchers found a significant difference in health outcomes and costs between the two groups. For patients whose physicians did not follow the alerts, the odds of complications increased by 29% compared to the group whose physicians followed the alerts. Likewise, the odds of hospital readmissions within 30 days of the patients’ original visits was 14% higher in the group whose physicians did not follow the alerts.

Patients of these physicians also saw a 6.2% increase in their length of stay and an additional 7.3% (or $944 per patient) in costs, after adjusting for differences in patient illness severity and case complexity, says Cedar-Sinai.

“Sometimes doctors order tests that they think are in the patient’s best interest when research doesn’t show that to be the case. Unnecessary testing can lead to interventions that can cause harm,” says Harry C. Sax, executive vice chair of surgery at Cedars-Sinai. “This work is about giving the right care that patients truly need.”

Keep up with the latest coverage on digital healthcare by signing up for Internet Health Management News today.

Theo digitalcommerce360.com